Kadang-kadang kita lupa..

Photobucket

Jom Sama-sama zikir :-)

himpunan doa

Saturday, November 9, 2013

KuLIaH kEhIdUpAN....





Rase penat semalam pun belum hilang ngadap laptop. nak ciapkan juga data analisis.. 
rase juga rehat yg x cukup.. sangat penat. mata pun makin kaburr.. dah tak best nk lihat sekeliling.. capai juga kaca mata.. nampak sgt penat.. kata akak " penat badan x pe, jangan semputt" hihihi.. gagahkan juga nk siapkan data walau dah sangat penat..
huhuhu..

dalam penat.. aku buat.. akhirnya siap.. 
hari ni ada idea baru yg Allah tunjukkan.. terus capai laptop buat lagi sekali.. tp dalam hati merungut"aish..wat penat je aku wat semalam kalau hari ni buat benda yg sama"

Lepas tu saya istighfar. Dapat satu 'teguran' dari Allah. 'cash' Allah bagi melalui peristiwa tu. Allah dah aturkan agar cara yg Allah bagi ni lebih baik.. lebih senag dr aku yg pernah buat.. masa yg aku ambil pun x lama sangat.. penat tu biasa.. " nak kan sesuatu kene letakkan sepenuh perhatian" baru dpt hasilnya...kan2?? (^_^) Alhamdulillah.. begitu juga kehidupan hari ni.. sesudah kesusahan Allah terbitkan penyelesaian.. yg pasti membuat aku tersenyum.. 

Dalam hidup, begitulah kita. 

Kita berusaha semampunya untuk berada pada jalan Allah. Berusaha sebaiknya untuk istiqomah berada dalam kebaikan.

Namun apa daya. 
Ada kalanya kita tersilap langkah, terlalai seketika. Terbuat dosa tanpa sedar.

Itulah manusia. 
Hamba yang lemah.

Tapi,
Jangan pernah mengalah.
Jangan pernah menyerah.

Bersihkan semula 'kotoran' lalu.
mulakan semula dengan langkah yg betul..sebab islam itu mudah.

Bila jatuh, bangunlah semula.
Bina langkah baru.

Untuk kita, hamba pendosa.
Harapan selalu ada.

Kasih sayang Allah,
melebihi kemurkaannya

kan??? 

Alhamdulillah.. saat2 aku sush.,. Allah selalu bantu.. indahnya hidup jika bersulamkan kasih sayang Allah..

ok laa... aku nak sambung buat kerja..hingga jumpa lagi.. (^_^)
wassalam..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LetS kNoW soMeThiNg NeW