Kadang-kadang kita lupa..

Photobucket

Jom Sama-sama zikir :-)

himpunan doa

Sunday, November 17, 2013

Sabar Atas Dugaan


kejap je masa berlalu.. rasa baru je ngadap laptop kul 215pm td.. skang dah kul 545pm.. kejap je kan..

hari nie.. aku buat kerja dalam keadaan tenang.. walau serabut dtg melanda.. aku tetap cool.. sbb Allah pasti bantu aku.. so cool je.. jgn tension sgt.. mgkin itu lbh mudah kita nk wat keje..kan2??

kes 1: tadi kakak aku msg.. katanya.. nt nk dtg konvo kat kuin.. kata aku" nanti dtg singgah kat UUM juga blh? bgtau ayh".. kata kak ku.. ksian ayah plak.. jauh2 nk drive.. aku.. "hmm x pela.. kalo x blh.. dgn tenang aku menyapa..huhuuu..

kes 2: dri mlm td aku sakit perut.. sakit piggang.. rupanya Allah nk bg rehat sekejap dr solat.. "cuti"... lps hbs kls aku g proton beli ubt panadol.. lps mkn ubat..sakit ku makin berkurangan.. Alhamdulillah.. dpt juga aku dtg library utk siapkan tugasan..

kes 3: sampai library..semua tempat  xde kosong.. punya sush nk cari.. akhirnya duduk tngkat ats.. internet x ok.. tp bt juga kerja tnpa guna internt..guna bahan2 yg dh ada.. lps tu terdetik nk turun kebawah( tingkat pling bwh).. last2 ada org nk kuar dah.. so blh duduk kat situ.. sampai skang.. Alhamdulillah.. Allah juga bantu..

kes 4: semasa buat kerja..sush.. x tahu nk buat.. last2 terpikir nk cri buku..kot2 ada yg berkaitan dengan kajian aku.. Allah juga mudahkan urusan.. aku jumpa buku yg berkaitan dengan kajian.. Alhamdulillah..

indahnya sifat sabar kan? bukan nak riak .. tapi..kadg2 kita selalu merugut..sush.. x tahan nak buat.. penat.. sakit kpla berfikir.. stresss... semua la.. pasti akn kita ckp cm tu kan?

tapi pernah ke kita berfikir..
"Allah tak kan bagi ujian diluar kemampuan hambanya"..
kan2??

oleh itu.. apa pun berlaku.. mesti sabar.. fikir positif.. mungkin Allah nak bantu kita dari bntuk lain.. yg mungkin nk uji kita sabar ke tak.. kan2??







okla.. hingga jumpa lagi.. moga jadi hamba Allah yg bertaqwa.. ameennn.. :-)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LetS kNoW soMeThiNg NeW